سایت خود را به حال خود رها نکنید

سایت خود را به حال خود رها نکنید
یکی از اشکالاتی که خیلی از وب سایت های فروشگاهی با آن مواجه هستند اینست که وب سایت را دیر به دیر آپدیت می کنند
در واقع شما با ترفندها و کارهای مختلف و صرف هزینه مشتری را وارد سایت خود می کنید اما نمی توانید کالای خود را به او بفروشید چرا؟

فرض کنید وب سایت شما یک فروشگاه فیزیکی است و وقتی مشتری وارد می شود با یک فروشگاه شلخته روبرو می شود که اتیکت قیمتها بروز نشده و تقویم نصب شده روی دیوار برای چند سال پیش است.
مدل ها قدیمی است و هیچ چیز سر جای خودش نیست! کسی نیست که جواب مشتریان را بدهد و همه جا خاک گرفته و کثیف است! آیا اگر شما وارد این فروشگاه شوید از آن خرید می کنید؟!

در واقع فروشگاه آنلاین هم همینطور است.
اگر توقع دارید که یک وب سایت را راه اندازی کنید و ماهی یکبار به آن سر بزنید، جواب مشتریان را دیر به دیر بدهید و در پاییز هنوز تبریک عید نوروز روی صفحه اصلی وب سایتتان باشد؛ در واقع دارید مشتریان خود را از دست می دهید.

پس برای اینکه در کسب و کار آنلاینتان هم موفق باشید باید بر روی نسخه آنلاین فروشگاهتان هم وقت بگذارید اینطوری می تونید کسانی که به وب سایتتان وارد می شوند را تبدیل به  مشتری کنید.

البته تبدیل بازدید کننده به مشتری راهکارها و الزامات دیگری هم دارد که چند نکته را باهم در زیر مرور می کنیم:

1-  حتما برنامه ای برای پاسخگویی به سوالات مشتریان داشته باشید که بازدیدکنندگان از سایت در کمترین زمان جواب سوال خودشان را بگیرند
2-  قیمت ها در سایت باید کاملا بروز باشد اختلاف قیمت سایت با فروشگاه یا قیمت های قدیمی و بروز نشده اعتبار وب سایت شما را برای مشتری مخدوش می کند.
3-  بازدیدکنندگان از صفحات مختلف وارد سایت شما می شوند که اصطلاحا به آن لندینگ پیج می گویند برنامه ای داشته باشید که صفحه لندینگ پیج شما بتواند مشتریانتان را به صفحات دیگر سایت هدایت کند.
4-  از کمپین ها و جشنواره ها استفاده کنید و در مناسبت های مختلف جشنواره های گوناگون بگذارید این نشان می دهد که سایت شما زنده است و مشتری می تواند با آن ارتباط برقرار کند
5-  مهم است که پیامهای مناسبتی بعد از مناسبت حذف شود مثلا اگر تبریک عید دارید حتما بعد از عید آن را از صفحه بردارید
6-  از عکسهای با کیفیت استفاده کنید
7-  سایت شما باید ارتباط تنگاتنگی با فروشگاه یا کارخانه یا تیم حقیقی شما داشته باشد از اخبار درونی شرکت کمک بگیرید حتی شده پشت صحنه کار را در سایت نمایش دهید
8-  از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید تا بازدیدکننده سایت خود را بالاتر ببرید همچنین شبکه اجتماعی نیز باید بروز و مرتبط با تیم شما باشد در واقع حلقه ای از کسب و کار آنلاین شما همین شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام است.

نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.